טיפול ברגישות למזון באמצעות איור-ודה

את שיטת איור-ודה – "ידע החיים הארוכים" מכירים מטפלים ומטופלים רבים שזכו ללמוד תחומי רפואה הוליסטית מאזור הודו. טיפול ברגישות למזון באמצעות איור-ודהבתור אחת מהשיטות ההודיות הכי מוכרות ואפקטיביות לטיפול, היא מצליחה לסייע לאנשים בהבנת גופם, הבאת מערכות הגוף השונות לאיזון, אבחון מדויק של בעיות גופניות ושיפור התזונה וכישורי התנועה של הגוף. הטיפול מתבסס על עקרונות לפיהם גוף האדם פועל על ידי איזון מספר צורות אנרגיה – "דושות": ואטה, פיטה וקאפה. הואטה מייצגת את כוח החיים המניע של הגוף, הפיטה מייצגת את כוח האש השולט במערכת העיכול, והקאפה מייצגת את הכוח המחבר. הבנה של שלושת הצורות ושיטות הפעולה שלהן מסייעת למטפל לאבחן את הבעיה ולהדריך את המטופל להחלמה בעזרת צמחי מרפא ושינויי תזונה.

 

כיצד איור-ודה מסייעת לטיפול ברגישויות למזון?

קודם כל כדאי להבין מהי רגישות למזון על פי איור-ודה: 

  • מאחר ועיכול נכון הוא מפתח לבריאות על פי איור-ודה, יש להבין שהגוף לא פיתח רגישות "משום מקום", אלא מגיב לתקופה ארוכה בה עיכול פגום של מאכל גרם לגוף להירתע מעיכול שלו.
  • לכן, מאכלים קשים לעיכול (כמו מוצרי חיטה, בוטנים ומוצרי חלב) גורמים פעמים רבות לגוף להיאבק בהם כאשר הם יושבים במערכת העיכול לאורך זמן, ולהילחם בהם.
  • כך גם מאכלים נוספים שיושבים בגוף לאורך זמן ומייצרים תסיסה ואי נעימות גורמים למערכת החיסונית לדחות אותם.
  • נגיפים זיהומיים שונים עלולים לתקוף את הגוף ולהשאיר אותו רגיש להתפתחות זיהומים: מונו, לדוגמה, או מצב של מתח, מחלישים את הגוף וגורמים לו לפתח רגישויות למזון כאמצעי הגנה.
  • כתוצאה מהתפתחות רגישות למזון, הגוף עלול להתמכר לה. לכן הצעד הראשון בריפוי הוא להתחיל עם דיאטה פשוטה לעיכול לניקוי המערכת, ורק לאחר מכן להוסיף בהדרגה את המזונות הבעייתיים ולתעד את תגובת הגוף לכל אחד מהם.

 

כדי להפחית את הדלקת שהתפתחה במערכת העיכול ניתן להשתמש במגוון עשבי ריפוי מומלצים: שורש ליקריץ, תה צמחי נגד אלרגיות, שטתארי ואמאלאקי.

כמו כן, יש לשמור על עקרונות נוספים לעיכול אפקטיבי: התפנות תדירה, שתיית נוזלים חמימים להקלה על עיכול הגוף ואכילת מזונות מומלצים לעיכול חלק. כמו כן, כדאי לנקוט בהימנעות ממזון חריף שעלול להחמיר את האלרגיה, אכילה שקטה ומיקוד הארוחה המרכזית לשעות הצהריים.

 

כדי לשפר את עמידותו של הגוף לרגישות גופנית למזון קיימים מספר מזונות שניתן לצרוך אקטיבית: פירות – תפוחים, חמוציות, רימונים, אוכמניות. מזון ירוק – קייל, כרוב מבושל, אלוורה. אגוזים – מי קוקוס וחלב שקדים. שורשים – סלק וגזר. תבלינים – זרעי כוסברה, הל, זרעי שומר.

 

אמצעים נוספים לחיזוק הגוף לפי שיטת איור-ודה לטיפול ברגישות למזון:

במסגרת השיטה מומלץ לנקוט באמצעים משלימים שעוזרים לחיזוק הגוף ושיפור יכולת ההתמודדות שלו עם כוחות שפוגעים בו: טיפול בעיסויים לחיזוק השרירים וזרימת הדם, תרגול מדיטציה לשיפור תחושת הגוף והנפש, תרגול נשימה בשילוב יוגה, הקפדה על שינה סדירה למשך מספר שעות גבוה מדי לילה ושיפור איכות החיים הגופנית והנפשית.

 

אל תשכחו…

מטרת השיטה היא להביא את שלושת הכוחות בגופכם לאיזון, לחבר בין האדמה לאוויר, בין האש למים, ולהצליח להעניק לכל אחד מהם את המקום הנכון לו. כאשר תלמדו לפנות מדרככם גורמים שמקשים על יצירת איזון ביניהם, תצליחו להוביל את גופכם להתמודדות עם מזון שמקשה עליו.

Show Buttons
Hide Buttons